Una Semana de Classes Espanol en Granada.

MARIJN

Na een actief weekendje op Ilsa Ometeppe waren we vorige week in Granada. We hadden het idee opgevat om een Spaanse Cursus te gaan doen in combinatie met wat excursies in de middag.

Op zondag hadden we onze intrek genomen in hetzelfde huis waar mara had geslapen toen ze hier ook was. Het was redelijk back to basic, maar prima. Een echte Nica wijk. Had overigens nog dikke spierpijn tot dinsdag!!

We hadden elke ochtend van 8 - 12 uur les en in de middag dan een excursie. De eerste dag hakte er dus meteen goed in. Mijn god wat was dat zwaar. De hele tijd alleen maar Spaans praten, althans proberen. De docent kan natuurlijk alleen maar Spaans en geen enkele andere taal. De maandagmiddag waren we vrij en hebben we de les dus even laten inwerken. In de avond waren we uitgenodigt voor een dansworkshop in Hotel Con Corazon. Nou dat was me wat... ik heb geen talent...

Sofie was toen al niet helemaal zo lekker en dat bereikte zijn hoogtepunt die nacht. Ze heeft de hele nacht lopen nachtbraken enz. Zo erg dat ze de volgende dag maar thuis bleef. Ik was wel naar de les geweest en in de middag naar Iseltas. Dat zijn allemaal kleine eilandjes valkbij Granada. Toen de boottocht begon, begon het noodweer ook. Het noodweer resulteerde in een stroomuitval in de hele stad en ook geen water meer. Dit duurde tot donderdag dat alles weer normaal was.
Thuis aangekomen was Sofie nog steeds een dweil. Heb toen maar wat voor mezelf gekookt en ben bij Sofie gebleven.

Vol goede hoop dat het beter ging met Sofie stond ik de volgende dag weer op. Helaas, het was nog steeds niet goed... Ze besloot door gebrek aan water en stroom naar het hotel te vertrekken voor meer conform. In verband met budget ging in niet meer. Ben die dag weer gewoon naar de les geweest en heb in de middag een poging gedaan tot pottenbakken. Ook geen talent.... Helaas mochten we de creaties niet meenemen...

Die middag toen ik terug kwam in Granada werd in verrast door de aankomst van Mara en Evelien. Zij waren vanuit Matagalpa naar Granada gekomen. Wat was het fijn om Mara weer te zien!
Sofie had in de tussen tijd besloten om terug te vliegen.
Ik ben gewoon doorgegaan met mijn Spaanse les en excursies. We zijn nog naar Laguna de Apoyo geweest en Evelien heeft mij vergezeld naar Masaya Vulcano.

Nadat Sofie besloten had om naar huis te gaan, ging het ook weer beter met haar. De dokter was geweest en dat was blijkbaar voldoende. Afgelopen zondag is ze naar huis gegaan.

Ik zit nu in Leon en heb dus weer afscheid genomen van Mara en Evelien. Ga hier nog een paar uurtjes les nemen, city tourtje doen en vulcano boarden. Helaas alleen, is niet mijn sterkste kant.
Verdere planning dan donderdag heb ik niet. Ga in het weekend wel weer terug naar Granada zodat ik maandag de bus naar Costa Rica terug kan nemen.

Geen foto's dit keer.

1. Sofie:
    Ha Rijn,

Inderdaad, ik ben weer veilig thuis gekomen ,maar nog steeds redelijk aan de dunne en een energiepijl van erg laag. Ik schrok van mijn spiegelbeeld, 4 kilo eraf, das nie goe he... Wel een beetje raar om thuis te zijn terwijl ik nog anderhalve week tegoed had in Nicaragua, maar het is ook goed zo, beter hier uitzieken dan in Nica. Ook heel heerlijk om Paul weer te kunnen vasthouden! Ik vind het stoer dat je in je eentje bent doorgegaan naar Leon, ik hoop dat je daar leuke mensen tegen komt en nog beter spaans gaat spreken, want je was echt goed op bezig! Ben trots op je. Geniet van je ruime week alleen en daarna natuurlijk fijn met Mara op pad.

Veel liefs, Sofie
  2. jan:
    10 augustus 2010
    Sofietje,had je heimwee? Je maakt de reis van je leven en dan dit! Iks wel gebleven hoor! Maar top van Marijn dat hij heeft doorgezet! Ik geniet van jullie verhalen! Marin ga je in Costa Rica ook naar Abangares in het district Guanacaste? Groeten,

Jan