Naam:
Reisverhalen:
Foto’s:
1064

Over ons

Sinds ik terug ben uit Brazilië is er één ding dat ik continue gewild heb: reizen en vrijwilligerswerk doen. Na een jaar werken is het dan (eindelijk) zo ver en staat er een mooi avontuur voor de deur.

Ik heb gewerkt, gespaard, Marijn overtuigd en een ticket geboekt. Inmiddels heeft Marijn ook zijn baan opgezegd en zijn ticket geboekt. Vanaf 19 augustus zal ons avontuur samen gaan beginnen!

Over onze reis

Over precies 24 uur zullen de wielen los komen van de grond en is mijn reis naar Nicaragua écht begonnen!(19 april: 2 geannuleerde vluchten later zit ik nog steeds in Nederland en staat op 24 april de volgende poging op de agenda!) Ik ga daar precies 3 maanden vrijwilligerswerk doen bij een educatief project dat gekoppeld is aan Hotel con corazon. Dit hotel is opgezet door Nederlanders en de winst wordt gebruikt om een groep van 60 kinderen extra onderwijs te verzorgen. Samen met de Nicaraguaanse docenten gaan we de groep kinderen proberen te motiveren en meer structuur tijdens de lessen proberen te bieden. In Nederland heb ik bij de GGD gewerkt met een lespakket dat ik nu ook mee mag nemen om uit te proberen in Nicaragua, LEUK!!!!

Na deze 3 maanden komt Evelien mij opzoeken en zullen we samen 5 weken vakantie vieren in vooral Nicaragua en een heel klein beetje Costa Rica. Op 16 augustus zullen Eef en ik elkaar een hele dikke knuffel moeten geven en vliegt Eef terug. Tijdens deze vakantie zal ook Marijn het vliegtuig in stappen, namelijk 26 juli, om met zijn zus, Sofie, 3,5 week door Costa Rica en Nicaragua te reizen.  Ergens tussen 16 augustus en 19 augustus zullen Marijn, Sofie en ik elkaar treffen in San Jose (Costa Rica). Sofie vliegt 19 augustus terug en dan gaan Marijn en ik eerst even samen vakantie vieren!

De voorlopige planning is dat wij vanuit Costa Rica via Bocas del toro (Panama) naar Panama City reizen. Op 9 september vliegen we van panama city naar Guyaquil (Ecuador) om vervolgens door Ecuador, Peru, Bolivia, Chili, Argentinië en natuurlijk Patagonia te reizen en onderweg daar waar we het leuk vinden op zoek gaan naar vrijwilligerswerk. Hoe? Over land. Wanneer? vanaf 9 september is er geen enkele afspraak die we moeten nakomen!

Bezochte landen

Wij hebben 9 landen (4%) bezocht:

Argentinië, Bolivia, Costa Rica, Ecuador, Nederland, Nicaragua, Panama, Peru, Uruguay.