Lake District (dit keer een kort blog)

22 december 2010 - Villa La Angostura, Argentinië

14 t/m 17 december El Bolson: Broeinest van socialisten;), als zelfgemaakt, hostel praktisch alleen, het begin van Lake District (heerlijk!!)

17 t/m 19 december Bariloche: Fietstocht met altijd windje tegen of een heuvel op, mooi vergezichten, temperatuur varierend van 4 tot 30 graden.

20 t/m 23 december Villa la Angustura: De plek waar Maxima kerst gaat vieren, Ruta de 7 lagos, eindelijk paardgereden en ook hier weer hostel bijna voor mezelf, de dorm in ieder geval.

Ik dacht dat ik bij mijn vorige blog mijn plek had ontdekt in Argentinie, maar ik denk dat ik het in dit blog weer ga zeggen.
Eigenlijk heb ik veel te vertellen maar toch ook weer niet. Ik heb weer veel gezien en gedaan. Ik zit namelijk nu midden in Lake District.

Moeder Natuur is redelijk gul geweest bij het maken van Argentinie want ook hier is het weer ontzettend mooi.
Om een kleine beschrijving te geven. Alles staat nu in bloei. Dat betekent veel paarse, gele en roze bloemen overal langs de weg met daarachter altijd een meer en een berg met sneeuw op de top. Het meer is dan blauw van kleur. Kom je dichterbij dan zie je de bodem van het meer door je eigen weerspiegeling heen. Als het dan even niet waait of uit de wind ligt, is het strak als een spiegel.

Omdat het nog december is, ben je op veel plaatsen alleen. Dat heeft zijn nadelen, maar ook voordelen. Je ziet roofvogels jagen, spechten tikken en een kalf drinkt midden op de weg melk bij zijn moeder, terwijl de overige koeien je aankijken zoals koeien naar je kijken. Op deze plek heeft de natuur nog de bovenhand en is alles een National Park. Gelukkig maar. Wat een geweldige omgeving. Meer na meer, berg na berg, bocht na bocht. Na elke heuvel weer een heerlijk uitzicht.

Ja hoor, Maxima en Willem van mij mogen jullie hier zeker een optrekje kopen. Zou ik ook doen met het geld van een ander;)

Donderdag op naar Mendoza voor een kerst met onbeperkt vlees en wijn. Ik ben benieuwd!

1. Susan:
    22 december 2010
    Lieve Marijn,

Wat een mooie foto's. De lucht is daar veel helderder dan hier, wat de uitzichten ten goede komt.
    Met wie ga je de Kerst vieren met de onbeperkt vlees en wijn. Ja, daar houden wij Nederlanders wel van....

Liefs
  2. Evelien:
    22 december 2010
    hey marijn, klinkt goed!
    en voor een echte man kerst vieren met vlees en wijn is geen verkeerd vooruit zicht.
    Geniet ervan! kus eef
  3. mamma:
    23 december 2010
    Lieve Marijn,

Leuk hoor en jij op een paard, had ik nog nooit gezien.
    Hoe is het met de spierpijn?
    Gek he, kerst vieren in de zomer. Her blijft alles koud en wit en jij zit met 30graden kerst te vieren. Niet gek hoor.

x
  4. Padre Hans:
    24 december 2010
    Hola Marijnito, klinkt geweldig en ziet er fantastisch uit (nieuwe camera?) Ben benieuwd naar je verhalen dus>>>>> 30/12 lunch ed.groet Hans